Doodle Kah Ini ?
As salam !
Dah mula puasa 6 ? Mulakan segera , besar pahalanya.
Hari ini, tetiber aku teringat kepada Pak Cik Klopp. Aku pun googling.............
Nak buat doodle noodle tanpa melukis. Boleh ke ? Aku cubalah sebaik mungkin.
Aku ingin menggunakan 'kedaigambar' Photoshop.
Langkah-langkahnya :
1. Aku kumpul gambar dari internet lalu muat turun.
2. Aku buka Photoshop dan buat kanvas baru.
3. Aku taip perkataan LIVERPOOL . Add on logo burung (bukan ayam tau) dan logo EPL.
.
4. Seterusnya aku tambah gambar Pengurus Liverpool yang sedang menjerit. Gambar ini juga di edit guna alat kat atas tu.
5. Supaya lebih mantap, aku letaklah 4 imej pemain yang aku suka. Mo Salah, Firminho, Van Dijk, Sadio Mane. Susun elok elok. 4 imej ini juga aku edit menggunakan Image Adjustment & Image Rotation. Ada bahagian yang aku guna Eraser Tool.
6. Add on seterusnya aku letak imej Liverpool City Scape. Gambar hitam putih.
7. Akhir sekali aku tambah border guna Rectangel Tool.
8. Siap Doodle noodle aku !
Comments
Post a Comment